środa, 1 lutego 2012

Pjak Prada








Silna osobowość, talent i zmysł przewidywania doprowadziły markę Prada na szczyt modowego świata. Poznaj historię imperium Prada Group.Historia: Włoski dom mody Prada założono w 1913 roku w Mediolanie. Początkowo marka specjalizowała się w produkcji i sprzedaży akcesoriów skórzanych. Przełom nastąpił w 1971 roku, kiedy schedę po założycielu Mario Prada odziedziczyła wnuczka – Miuccia. Od 1977 roku wspólnie z mężem Patrizio Bertellim (dyrektorem przedsiębiorstwa, projektantem i prezesem grupy Prada), 27 letnia wówczas Miuccia zaczęła tworzyć nowoczesne imperium. Pierwszą istotną datą w karierze projektantki jest rok 1988 – czyli data debiutanckiej damskiej kolekcji ubrań. Sukces i owacyjne przyjęcie odzieżowej linii, zachęciło do poszerzenia działalności. W 1993 powstaje młodzieżowa metka Miu Miu, w 1994 pierwsza męska kolekcja, w 1997 Prada Sport (tzw. czerwona linia), a w 2000 Prada Beauty. ziałacze przedsiębiorstwa posiedli zdolność wychwytywania najnowszych trendów i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom klienteli dóbr luksusowych. Intuicja współgrała z komercyjnym podejściem. Na wzrost znaczenia Prady w świecie mody miała bezsprzecznie wpływ osobowość samej Miucci. Bezkompromisowa, nonkonformistyczna i ambiwalentna postawa przejawiała się w każdej kolekcji. „Pochodząca z Mediolanu (ur. 1950 r.) projektantka, studiowała nauki polityczne na tamtejszym uniwersytecie, zapisała się do Włoskiej Partii Komunistycznej i nie wahała się wchodzić na barykady w ubraniach od YSL. Projektantka, umieszczona na liście „30 najbardziej wpływowych kobiet w Europie”, sporządzonej przez Wall Street Journal, uczyła się także w szkole dla mimów. Ta dwoistość pozwoliła pogodzić ze sobą sprzeczności: sztukę i handel w ramach „supermarki”.”*

Trudno, się dziwić, że tak silna, a zarazem wrażliwa osobowość osiągnęła sukces w świecie mody, czyniąc markę Prada jedną z najpotężniejszych na rynku. Obecnie Prada posiada 250 sklepów w 65 krajach świata, a jej dochód szacowany jest na kwotę 1,7 miliarda euro. W latach 90. utworzona została Prada Group, która wykupiła kilka innych znanych marek m.in: Church & Company, Fendi i Helmut Lang. Obecnie w jej posiadaniu są marki Giorgio Armani i Jil Sander.  Znak rozpoznawczy: Eleganckie, szykowne stroje doskonałe do biura i na wieczorne wyjście. Charakterystycznym elementem każdej kolekcji są akcesoria skórzane z kolekcji Saffiano i nylonowe torby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz