czwartek, 9 lutego 2012

C jak Chanel

Francuska marka założona przez jedną z najbardziej rozpoznawalnych postaci historii mody, Gabrielle „Coco” Chanel. Powstała w Paryżu, ale dzisiaj główny sklep Chanel znajduje się w Tokio. Logo – dwa C odwrócone do siebie tyłem i zachodzące na siebie znajdziemy głównie na ubraniach, torebkach, perfumach i kosmetykach. Najbardziej znanymi kreacjami marki są żakiet bez kołnierza z 1954 roku i „mała czarna”, ale warto pamiętać, że to tutaj powstały również golfy, spodnie „dzwony” i prochowce. To Chanel przekonała nas do noszenia sznurów pereł i do fryzury „na pazia”

Historia marki, to przede wszystkim historia kobiety, która ją stworzyła.Gabrielle „Coco” Chanel zaczynała jako piosenkarka w kawiarniach.Gabriell Bonheur, znana jako Coco Chanel, przyszła na świat 19 sierpnia 1883 roku w Saumur w przytułku dla biednych. Była córką bardzo prostych ludzi. Matka Coco Chanel zmarła kiedy dziewczynka miała 12 lat, a ojciec prowadził tułaczy tryb życia. Trafiła do sierocińca. Coco musiała zarabiać na życie pracując na kasie w sklepie spożywczym. Dziewczynka miała jednak inne plany na życie. Była bardzo ambitna. Zaczęła występować w klubach nocnych. Umiała bardzo dobrze szyć, dlatego jej sukienki oraz kapelusze na występy urzekały całą klientelę. Każdy występ Coco Chanel kończył się totalną klapą. Każdy mężczyzna bardziej chciał uwieść młodziutką dziewczynę, niż patrzeć na jej występ artystyczny. Kluby te odwiedzała cała śmietanka towarzyska Paryża i Coco zarabiała dzięki temu coraz więcej pieniędzy. Niektórzy z nich zapoznali Coco z wpływowymi ludźmi ze świata mody. Dało jej to szanse na wykreowanie swojego wizerunku. Za pierwsze zarobione pieniądze Coco Chanel otworzyła maleńki sklepik z kapeluszami i damskimi ubiorami, które sama projektowała i szyła. I tak maleńkimi kroczkami zdobyła wielką sławę. W roku 1921 stworzyła najpopularniejsze na całym świecie perfumy Chanel no. 5. Stworzyła ponadczasową „małą czarną”, a także sztuczną biżuterię. . Dożyła sędziwego wieku 87 lat. Początkowo szyła głównie dla siebie – bo która kobieta na początku XX wieku chciałaby nosić męskie ubrania i dopiero w 1913 roku, mając 30 lat otworzyła w Paryżu swój pierwszy sklep.  Z kapeluszami. 10 lat później była już znana - damy zaakceptowały i polubiły jej styl. Przestawały szokować sportowe ubrania do pracy, czy kreacje z dżerseju, z którego dotąd produkowano tylko bieliznę.
Słynne na cały świat do dzisiaj perfumy Chanel No. 5 powstały w 1922roku i przyniosły firmie pierwszy prawdziwy sukces finansowy. Wśród gwiazd, które je promowały znalazły się m.in. Marilyn Monroe, Catherine Deneuve, czy Nicole Kidman.
Wraz z początkiem II wojny światowej Coco zrezygnowała z mody. W jej sklepach można było kupić jedynie perfumy i akcesoria. Powróciła dopiero na początku lat 50. ze swoim żakietem bez kołnierzyka. Pomysł ten przyniósł jej jeszcze większą popularność i, podobnie jak pikowane torebki również z tego okresu – nigdy nie wyszedł z mody.
Chanel zmarła w 1971 roku. Od tamtej pory marka przez kilka lat przechodziła z rąk do rąk i dopiero w 1983 roku jej keirownictwo przejął Karl Lagerfeld. Kieruje nią do dziś.Na początku 2011 firma ogłosiła, że znana z serialu Plotkarka aktorka Blake Lively będzie twarzą nowej linii torebek "Mademoiselle". Zaangażowanie Blake Lively jest doskonałym przykładem na to, jak Chanel udało się pozostać w czołówce mody przez tyle lat. Historia Chanel będzie pisana przez nowe, młode pokolenie.

Dbając o najwyższą jakość i jednocześnie adresując swoją ofertę do pięknych i młodych Chanel zapewnia sobie status ważnej i dynamicznej marki XXI wieku



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz